2.0

Hur hamnade vi här?
Den föga förvåningen. Den röda soffan placerad framför en platt-tv. I hans vardagsrum.
Nyss var hon bara en tjej på skolan. De skulle aldrig falla in i samma världar. Men, nu sitter hon bredvid honom. Biter på naglarna, slickar sig om läpparna. Hon luktar vin, vanilj och cigarettrök. Nyss sprang de längs Haga nygata ihop, för att hinna med spårvagn 6 mot Kortedala. Bara för att fly en misslyckad fest. Bara för att hamna här. På hans soffa. I hans etta.

"Jag hade ett ex som dumpade mig via facebookchatten en gång.". Hon ler, kollar ner på golvet och undviker att möta hans blick.
"Oj, burn. Jag vet inte, jag har inte så mycket erfarenhet av-". Han avbryter sig själv, lutar huvudet mot hennes axel. Studerar de diffusa avspeglingarna som ska föreställa dem på den svarta TV-skärmen.

Och han vet ingeting om henne. Men, han vet att han vill testa hennes läppar, hennes tunga, andas in det hon andas ut.

Men han vet att han inte får.

Kommentarer
Postat av: Sara

så fint

2012-05-28 @ 13:57:41
URL: http://echomania.blogg.se/
Postat av: L

Du skriver så himla bra. Jag tror att du är en människa som känner, mycket. Dina texter skvallrar om det. Eller är ni två som skriver kanske? En hon och en han? Hur som helst tycker jag mycket om att läsa inläggen här. Ville bara säga det.

2012-06-06 @ 21:41:41
URL: http://glitterlila.blogg.se/

Kritisera/skriv av dig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din valfria skrift här:

Trackback
RSS 2.0