6262626262626

"Jag önskar att jag hade ett rådjurshjärta."
Hon satt på golvet med benen utspridda.
Och fingrarna drog i sidor som tillhörde gamla tidningar.

"Varför rådjurshjärta?"
"Jag vill vara nätt. Graciös."

Han faller ihop bredvid henne på golvet.
Lägger sig ned.
Ser henne ovanifrån.

"Du har ett lejonhjärta. Byt inte ut det. Du är graciös, vacker. Dina ben korsar aldrig varandra i osäkerhet. Du står stadigt. Du är stark."

"Men, om jag skulle ha ett rådjurshjärta skulle du bli kär i mig. Du skulle kysst mig, du skulle smekt mig. Du skulle tagit hand om mig."

De tappar andan.
Luften är för snabb och blodkropparna hinner inte.
Så hastigt så att hjärtat pumpar luft.

Han exploderar.

"Jag smeker dig i smyg. Då dina försvarssystem sover. Min horisontlinje ligger vid dina läppar, de är allt jag ser, allt jag tänker på. Och din insida. Jag vill in, jag vill bli med dig. Jag vill inte vara jag, jag vill vara vi."

Tänk er:
Hjärtslag.

Kommentarer
Postat av: Sara

Åh så vackert! Vem har skrivit? <3



Sv: Tack så mycket!



Ta inte illa upp! Men vad heter du? Du har min skyddade blogg men jag uppfatta inte att du hade blogg, kan du skriva ditt namn i e-postfältet (jag har ju ändå det) bara så att jag vet! Förlåt om jag är besvärlig!

2012-05-23 @ 21:38:54
URL: http://wannathinlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0